صبحانه هتل: همه چیز درباره صبحانه هتل
انواع، مرور کلی و نکاتی برای تحت تاثیر قرار دادن مهمانان
صبحانه یکی از مهمترین وعدههای غذایی روزانه است که تأثیر زیادی بر انرژی و نشاط روزانه افراد دارد. وقتی در هتلی اقامت میکنید، کیفیت و تنوع صبحانه میتواند تجربه اقامت شما را به یادماندنیتر کند. در واقع، صبحانه هتل به عنوان یک شاخص مهم در ارزیابی خدمات هتلها مطرح هستند و بسیاری از مسافران به دنبال هتلهایی با صبحانههای متنوع، سالم و خوشمزه هستند.
چرا صبحانه هتل مهم است؟
یک صبحانه خوب در هتل می تواند بخش مهمی از تجربه کلی اقامت مهمانان باشد. چه هتل شما بزرگ باشد و چه کوچک، و هر امکاناتی که ارائه می دهید، صبحانه هتل واقعاً می تواند تفاوت بین یک اقامت دلپذیر و یک اقامت استثنایی را ایجاد کند.
اگر صبحانه هتل در قیمت اتاق گنجانده شده است، ارائه یک صبحانه لذت بخش بسیار مهم است تا مهمانان احساس کنند ارزش پولی را که پرداخت کرده اند ، دریافت کرده اند. حتی اگر گزینههای موجود ابتدایی باشند، ارائه غذا و نوشیدنی با کیفیت خوب، روز مهمان را به خوبی آغاز میکند. صبحانه هتل فرصتی است برای شارژ و آماده شدن برای روز جاری است.
انواع مختلف صبحانه هتل چیست؟
انواع مختلفی از صبحانه هتل وجود دارد، از یک بوفه سلف سرویس ساده که از چند مورد اساسی تشکیل شده است تا بوفه های مجلل تر.
صبحانه کانتیننتال
مفهوم صبحانه هتل کانتینانتال، علیرغم نام آن، که ریشه اروپایی دارد، توسط صنعت هتلداری انگلستان ایجاد شد. صبحانه کانتیننتال ترکیبی سبک تر و ساده تر از وعده های غذایی سنگین تر مانند صبحانه کامل انگلیسی است.
یک صبحانه کانتیننتال معمولاً شامل غذاهای پخته شده مانند کروسانت و نان رول است که با طیف وسیعی از افزودنی ها مانند کره، ژله، مربا، مارمالاد و غیره سرو می شود. در برخی از هتل ها نیز گزینه های خوش طعمی مانند انواع پنیر یا انواع کالباس و سوسیس و همچنین میوه، ماست و غلات، ارائه می گردد.
صبحانه ی انگلیسی
یک صبحانه کامل انگلیسی یک وعده غذایی بزرگ و مقوی است. معمولاً شامل بیکن، سوسیس، انواع پودینگ ، گوجه فرنگی سرخ شده، قارچ، تخم مرغ (آب پز یا سرخ شده) و نان تست یا نان روغنی است. چای همیشه سرو می شود .
این وعده غذایی بزرگ و غنی از پروتئین برای مهمانانی که یک روز پرکار را برنامه ریزی می کنند عالی است زیرا بسیار پایدار است. برخی از مهمانان ترجیح میدهند صبحها دیروقت یک صبحانه کامل انگلیسی بخورند تا مجبور نباشند برای ناهار توقف کنند. همه عناصر غذای گرم هستند و به صورت تازه تهیه خواهند شد.
صبحانه آمریکایی
صبحانه هتل آمریکایی شامل عناصر هر دو نوع صبحانه فوق می باشد. معمولا شامل بیکن، تخم مرغ (سرخ شده)، هاش براون، پنکیک یا وافل با کره یا شربت، نان تست با کره یا مربا/ژله و قهوه است.
می توان آن را به صورت بوفه سرو کرد اما اغلب به صورت سفارشی آماده می شود. اگرچه این گزینه به اندازه یک انگلیسی کامل سنگین نیست، اما همچنان دلچسب و پایدار است. یک صبحانه آمریکایی واقعاً گزینه سبکی نیست، اگرچه معمولاً در وعده های کوچک ارائه می شود.
راه های سرو صبحانه در هتل
راه های مختلفی وجود دارد که هتل ها می توانند صبحانه را برای مهمانان خود سرو کنند. برخی از مهمانان ترجیح می دهند صبحانه را برای آنها سرو شود، در حالی که برخی دیگر تجربه انتخاب اقلام از بوفه را دوست دارند.
بوفه صبحانه
بوفه صبحانه شامل یک میز یا پیشخوان بلند است که میهمانان می توانند از طیف وسیعی از اقلام مختلف برای خود انتخاب کنند. یک بوفه معمولی شامل اقلامی مانند انواع شیرینی، انواع نان تست و سایر محصولات پخته می شود. اقلام گرم مانند سوسیس، بیکن، سیب زمینی سرخ شده، تخم مرغ همزده و غیره؛ میوه، ماست و غلات ؛ می شود.
یک صبحانه به سبک بوفه به مهمانان این امکان را می دهد تا اقلام مورد علاقه خود را انتخاب کنند و هر چقدر که دوست دارند غذا بخورند. حفظ استانداردهای بالای نظافت و بهداشت بسیار مهم است، زیرا بوفه ممکن است با ازدهام مواجه شود و خطر آلودگی وجود داشته باشد.
صبحانه بصورت منو انتخابی
در این نوع صبحانه، مهمانان میتوانند اقلام جداگانهای را از مجموعهای از غذاها سفارش دهند. یک صبحانه به سبک منو از بسیاری از معایب صبحانه هتل به سبک بوفه، مانند هدر رفتن غذا و فضای آشفته جلوگیری می کند
. یک صبحانه به سبک منو معمولاً به اندازه بوفه گزینههای زیادی ندارد، اما همه چیز تازه تهیه شده است و میتوان کیفیت هر عنصر را دقیقتر کنترل کرد. صبحانه های منو گزینه خوبی برای هتل های کوچکتر است که به مدیران اجازه می دهد تا با نیروی انسانی کمتر خدمات کارآمدی ارائه دهند.
صبحانه بصورت سرو در اتاق ( روم سرویس)
صبحانه هتل با سرویس اتاق، طعمی لوکس به اقامت مهمان می بخشد. میهمانان می توانند به جای اینکه در میان جمعیت در اطراف بوفه بچرخند یا در رستورانی مملو از مهمانان دیگر غذایشان را صرف کنند، می توانند از یک صبحانه آرام در اتاق خود لذت ببرند.
راههای مختلفی وجود دارد که هتلها میتوانند صبحانههای سرویس اتاق را مدیریت کنند. می توان آن را در بشقاب های قابل شستشو یا در ظروف یکبار مصرف تحویل داد. شما می توانید خدمات صبحانه را بسته به نیازهای خاص خود سفارشی کنید.
6 نکته برای اینکه مطمئن شوید بوفه صبحانه هتل شما بیش از انتظارات مهمانان شماست
در حالی که یک بوفه صبحانه مزایای زیادی دارد، اما بدون استراتژی مناسب می تواند به سرعت آشفته و کثیف شود. در اینجا چند نکته برای اطمینان از اینکه بوفه صبحانه هتل شما یک تجربه آرام و لذت بخش ارائه می دهد که مهمانان شما را تحت تاثیر قرار می دهد، آورده شده است.
1- قوانین ایمنی مواد غذایی را رعایت کنید
از آنجایی که بوفه شما ده ها مهمان دارد که برخی از آنها چندین بار از آن بازدید می کنند، داشتن یک برنامه به روز و دقیق برای نظافت بسیار مهم است. فهرستی از تجهیزات مورد استفاده و روشی برای تمیز کردن و تعویض اقلام قبل از باز شدن بوفه و در حین استفاده از آن و همچنین روشی برای تمیز کردن پس از بسته شدن آن ایجاد کنید.
غذاها باید در برابر هوا و آفتاب محافظت شود، به خصوص مواد حساس مانند تخم مرغ. سطوح باید مرتباً پاک شوند و هر ظروفی که روی زمین می افتد باید بدون تاخیر تعویض شود.
2- مطمئن شوید که بوفه از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است
ناگفته نماند که غذاها باید با کیفیت و به خوبی آماده شوند. با این حال، ارائه نیز مهم است. همه چیز در بوفه باید به همان اندازه که مزه دارد به نظر برسد. ظروف و موادی که استفاده می کنید باید با دقت انتخاب شوند تا هم کاربردی و هم با زیبایی مورد نظر شما مطابقت داشته باشند.
چیدمان باید طوری برنامه ریزی شود که راحتی و جذابیت بصری را به حداکثر برساند. چیدمان بوفه به شیوه ای جذاب، به تجربه کلی مهمانان شما کمک زیادی می کند. این یک فرصت عالی برای افزایش حس خوب مهمانان شما از خدماتی است که دریافت می کنند.
3- برخی از غذاها را به صورت عمده و سایرین را به صورت جداگانه سرو کنید
بوفه ها معمولاً برخی از غذاها را به صورت فله ای ارائه می کنند، مانند یک ظرف بزرگ از تخم مرغ های همزده که مهمانان می توانند از قسمتی از آن استفاده کنند و یا غلاتی که در یک ظرف مخصوص ارائه می شود. با این حال، سایر غذاها بهتر است در بخش های جداگانه سرو شوند.
یک مثال ممکن است کره باشد. مطمئناً می توانید یک تکه بزرگ کره را در بوفه خود قرار دهید و اجازه دهید مهمانان آنچه را که نیاز دارند بردارند، اما این کار به سرعت تبدیل به یک عمل ناخوشایند خواهد شد. همچنین ضایعات مواد غذایی زیادی می شود، زیرا در صورت آلودگی، کره باقی مانده باید بعد از بوفه دور ریخته شود. این را در هنگام چیدن بوفه خود در نظر بگیرید.
6 نکته برای اینکه مطمئن شوید بوفه صبحانه هتل شما بیش از انتظارات مهمانان شماست
در حالی که یک بوفه صبحانه مزایای زیادی دارد، اما بدون استراتژی مناسب می تواند به سرعت آشفته و کثیف شود. در اینجا چند نکته برای اطمینان از اینکه بوفه صبحانه هتل شما یک تجربه آرام و لذت بخش ارائه می دهد که مهمانان شما را تحت تاثیر قرار می دهد، آورده شده است.
1- قوانین ایمنی مواد غذایی را رعایت کنید
از آنجایی که بوفه شما ده ها مهمان دارد که برخی از آنها چندین بار از آن بازدید می کنند، داشتن یک برنامه به روز و دقیق برای نظافت بسیار مهم است. فهرستی از تجهیزات مورد استفاده و روشی برای تمیز کردن و تعویض اقلام قبل از باز شدن بوفه و در حین استفاده از آن و همچنین روشی برای تمیز کردن پس از بسته شدن آن ایجاد کنید.
غذاها باید در برابر هوا و آفتاب محافظت شود، به خصوص مواد حساس مانند تخم مرغ. سطوح باید مرتباً پاک شوند و هر ظروفی که روی زمین می افتد باید بدون تاخیر تعویض شود.
2- مطمئن شوید که بوفه از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است
ناگفته نماند که غذاها باید با کیفیت و به خوبی آماده شوند. با این حال، ارائه نیز مهم است. همه چیز در بوفه باید به همان اندازه که مزه دارد به نظر برسد. ظروف و موادی که استفاده می کنید باید با دقت انتخاب شوند تا هم کاربردی و هم با زیبایی مورد نظر شما مطابقت داشته باشند.
چیدمان باید طوری برنامه ریزی شود که راحتی و جذابیت بصری را به حداکثر برساند. چیدمان بوفه به شیوه ای جذاب، به تجربه کلی مهمانان شما کمک زیادی می کند. این یک فرصت عالی برای افزایش حس خوب مهمانان شما از خدماتی است که دریافت می کنند.
3- برخی از غذاها را به صورت عمده و سایرین را به صورت جداگانه سرو کنید
بوفه ها معمولاً برخی از غذاها را به صورت فله ای ارائه می کنند، مانند یک ظرف بزرگ از تخم مرغ های همزده که مهمانان می توانند از قسمتی از آن استفاده کنند و یا غلاتی که در یک ظرف مخصوص ارائه می شود. با این حال، سایر غذاها بهتر است در بخش های جداگانه سرو شوند.
یک مثال ممکن است کره باشد. مطمئناً می توانید یک تکه بزرگ کره را در بوفه خود قرار دهید و اجازه دهید مهمانان آنچه را که نیاز دارند بردارند، اما این کار به سرعت تبدیل به یک عمل ناخوشایند خواهد شد. همچنین ضایعات مواد غذایی زیادی می شود، زیرا در صورت آلودگی، کره باقی مانده باید بعد از بوفه دور ریخته شود. این را در هنگام چیدن بوفه خود در نظر بگیرید.
4-ارائه برچسب های نام برای کارایی و ارتباطات
برچسب زدن واضح به مهمانان شما کمک می کند تا ببینند چه غذاهایی و با چه موادی ارائه می شود. مهمانی که یک غذا را با غذای دیگر اشتباه می گیرد، یا متوجه می شود که یک غذا حاوی یک ماده نامطلوب است، ممکن است گیج و ناامید شود.
به جای اینکه کارکنان مجبور شوند برای مهمانان توضیح دهند که در هر ظرف چه چیزی وجود دارد، باید برچسب های بادوام و خوانا تهیه و نصب شود. برچسبهایی با فرمت کارت ها و لمینیت شده راهحل خوبی برای این کارهستند. آنها را می توان در نگهدارنده های پلاستیکی یا استیل قرار داد و هر روز صبح دوباره استفاده کرد.
5- فضای محیطی ویژه ای صبحانه ایجاد کنید
از آنجایی که مهمانان شما ممکن است در همان فضایی که ناهار و شام نیز سرو می شود صبحانه بخورند، بهتر است در زمان صبحانه فضای متفاوتی ایجاد کنید. یک حس شاداب و سرزنده به مهمانان شما کمک می کند از شروع روز خود لذت ببرند. موسیقی مناسب با فضایی را که آماده کرده اید انتخاب کنید و به شکل ارائه خود توجه کنید. به عنوان مثال، میتوانید از رومیزیهای مختلف برای صبح استفاده کنید و رنگهای شادی را انتخاب کنید تا مهمانان شما روحیه و حس بهتری دریافت کنند.
یک قدم جلوتر بروید و حد اقل یک نوع صبحانه محلی را معرفی کنید
لذت بردن از غذاهای محلی بخشی غیرقابل چشم پوشی از هر تجربه سفر است. حتی اگر مهمانها بهجای تفریح برای کاری سفر میکنند، از فرصت لذت بردن از غذاهای محلی قدردانی خواهند کرد. غذاهای محلی را در بوفه صبحانه هتل خود بگنجانید و آنها را به نمایش بگذارید. این امر علاوه بر ایجاد حس کیفیت، به مهمانان شما نشان می دهد که برای تجربه آنها و حمایت از جامعه ارزش قائل هستید.
تفاوت سلف سرویس و بوفه در چیست؟
ممکن است برای شما چنین سوالی پیش آمده باشد که مهمترین تفاوت سلف سرویس و بوفه در چیست؟
سلف سرویس و بوفه از جمله روش های پذیرایی در رستوران به شمار می آیند که با یکدیگر متفاوت هستند. برای اینکه با این شیوه های پذیرایی در رستوران ها و همچنین تفاوت میان آنها آشنا شوید در این مقاله قصد داریم در مورد سلف سرویس و بوفه توضیحات مفید و جامع را به صورت جداگانه ارائه دهیم.
تفاوت سلف سرویس و بوفه در چیست؟
نحوه پذیرایی با استفاده از شیوه سلف سرویس:
از تفاوت های میان سلف سرویس و بوفه می توان به این موضوع اشاره کرد که در روش پذیرایی سلف سرویس خود مشتریان و مهمانان بخشی از خدمات را در اختیار خواهند داشت.
به این معنی که مشتریان به صورت پراکنده به رستوران مراجعه خواهند کرد و آنها در طول یک مسیر زنجیره ای قرار می گیرند.
در روش سلف سرویس انواع غذا و نوشیدنی و دسرها در داخل کانترهای مخصوص گرم و سرد به نام بن ماری در معرض دید مراجعه کنندگان و مهمانان رستوران قرار می گیرد.
سلف سرویس
در این روش مراجعه کنندگان و مهمانان ابتدا سینی، سرویس قاشق و چنگال خود را شخصا برمی دارند و با مورد توجه قرار دادن قیمت ها و ذائقه غذای مورد دلخواه خود را در حال حرکت انتخاب می کنند. سپس آشپزی که در پشت میز کانتر سلف سرویس حضور دارد به تقاضاهای آنها رسیدگی می کند.
در سلف سرویس میزان و پرس غذاهایی که مشتریان انتخاب می کنند از قبل مشخص شده است. پس از اینکه مشتریان غذای مورد نظر خود را تحویل گرفتند باید پیش غذا، نوشیدنی و دسر خود را نیز انتخاب کنند. در انتهای خط مشتریان به صندوقدار مراجعه کرده و بعد از اینکه وجه را پرداخت کردند بر روی یکی از میزهای آماده در سالن می نشینند.
لازم است این نکته را یادآوری کنیم که در روش پذیرایی سلف سرویس خدمات و سرویس دهی با سرعت بسیار بالایی در اختیار مشتریان و مهمانان قرار می گیرد. به طوری که نیازی نیست مشتریان برای دریافت غذاهای مورد دلخواه خود مدت زمان زیادی منتظر بمانند.
نحوه پذیرایی با استفاده از شیوه بوفه:
تفاوت سلف سرویس و بوفه در چیست؟
روش پذیرایی بوفه در رستوران بیشتر برای پذیرایی کردن در جشن ها، مناسبت ها و مراسم هایی به کار برده می شود که مهمانان و مشتریان بسیار زیادی حضور دارند.
در حقیقت باید گفته شود بوفه به عنوان نوع مدرن و مجلل سلف سرویس به شمار می آید.
در روش بوفه دیگر از کانترهای گرم و سرد استفاده نخواهد شد و در عوض ظروف شیک و مجلل مورد استفاده قرار می گیرند. ظروف بر روی میزهایی که به صورت خاص تزئین شده اند قرار داده خواهند شد و مهمانان در ازای هزینه های مشخصی که پرداخت می کنند به هر اندازه ای که بخواهند غذا و نوشیدنی مورد دلخواه خود را انتخاب کرده و صرف خواهند کرد.
بوفه
در شیوه پذیرایی بوفه هدف تنها تامین غذا و عرضه آنها نمی باشد بلکه جلب رضایت مهمانان و احترام به آنها خواهد بود. به همین جهت برای اینکه مدیران رستوران به این هدف دست پیدا کنند لازم است که تجهیزات و امکانات ویژه ای را به کار گیرند.
مهمترین تفاوت سلف سرویس و بوفه چیست؟
در بخش قبلی در مورد سلف سرویس و بوفه توضیحات مختصری را ارائه دادیم. اکنون قصد داریم بدانیم که به طور کلی مهمترین تفاوت سلف سرویس و بوفه چیست؟
نحوه پرداخت صورتحساب: یکی از مهمترین تفاوت های سلف سرویس و بوفه این است که در سلف سرویس مراجعه کنندگان و مهمانان رستوران هنگام ورود باید ابتدا در یک خط زنجیره ای قرار بگیرند و پس از اینکه غذا و نوشیدنی مورد دلخواه خود را انتخاب کردند ابتدا در انتهای خط وجه را پرداخت کرده و بعد غذا را میل کنند. در حالی که بوفه به این صورت است که مهمانان قبل از پرداخت صورتحساب خدمات و سرویس دهی مورد نیاز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
میزان و حجم غذا: از دیگر مهمترین تفاوت سلف سرویس و کافه می توان به این میزان و حجم غذا اشاره کرد. در سلف سرویس اندازه پرس غذا از قبل تعیین شده و در واقع باید گفته شود که مراجعه کنندگان نمی توانند بیشتر از آن مقدار غذا میل کنند. اما، در بوفه از آنجایی که مهمانان هزینه های مشخصی را پرداخت می کنند قادر هستند به اندازه مورد دلخواه خود غذا صرف کنند.
پیاله، کاسه، نقش آنها در سرو ی مناسب و لذت بخش:
پیاله و کاسه هتلی به علت کاربرد زیاد در مراسم ها و مناسبت ها مانند بقیه ی اقلام هتلی از جنس چینی سخت ساخته شده اند . این سختی در بدنه با یک لعاب شفاف با کیفیت بالا پوشانده و ساخته شده است که به سادگی خش و لب پر نمی شود و همین عامل باعث طول عمر بالای این اقلام هتلی می شود.
پیاله ها و کاسه ها در کنار غذای اصلی برای سرو خورشت، دسر و سالاد و ... کاربرد دارند.
می توان برای سرو غذا های خوردنی سبک همراه نان و مانند این موارد از پیاله و کاسه استفاده کرد و باید با دقت به حجم پیش غذا و یا موارد سرو اندازه ی پیاله و کاسه ی قالب دلخواه را انتخاب کرد.
تشریفات هتلی با رویکرد تخصصی برای ظروف هتلی و رستورانی، به افرادی که قصد دارند برای منزل خود ظروف چینی تهیه کنند نیز این ظروف را پیشنهاد می کند زیرا عاوه بر مقاومت بالا و سفیدی بیشتر نسبت به چینی های معمول گواهی استاندارد استفاده در فر، ماکروفر و ماشین ظرفشویی نیز دارند.
شما می توانید از لیست محصولات چینی زرین در فروشگاه تشریفات دیدن کنید و از قیمت های این محصولات همراه جزییات با خیر شوید. فقط کافیست روی لینک محصولات هتلی چینی زرین کیلیک کنید. لازم به ذکر است که تمامی برند های موجود در تشریفات هتلی با عالی ترین کیفیت و درجه با قیمت درب کارخانه خدمت مشتریان عرضه می گردند.
پیاله های چینی زرین :
کاسه های هتلی این برند پرطرفدار از پیکره ی هتلی :
پیاله ۱۰ چینی زرین سری ۴۹ هتلی :
پیاله ۱۲ چینی زرین سری ۴۹ هتلی :
پیاله ۱۳ چینی زرین سری ۴۹ هتلی :
پیاله ۱۴ چینی زرین سری ۴۹ هتلی :
پیاله ۱۶ چینی زرین سری ۴۹ هتلی :
پیاله ۱۰ دسته دار چینی زرین سری ۴۹ هتلی :